دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

عبارت دیجیتال مارکتینگ این روزها بسیار به گوش می‌خورد. از دیرینه دارندگان کسب و کار به این نتیجه رسیده بودند که روغن چرخ کسب و کار بازاریابی است. بازاریابی به دو صورت سنتی و دیجیتال انجام می‌گیرد که به انجام بازاریابی به روش دیجیتال، دیجیتال مارکتینگ می‌گویند.

دیجیتال مارکتینگ شامل سرویس‌های زیادی می‌شود. که هرکدام از این سرویس‌ها برای نوع خاصی از کسب و کار مناسب هستند.

چرا دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟

این روزها زندگی مردم هرچه بیشتر از گذشته با فضای مجازی گره خورده است. از این رو مردم زمان زیادی از روزشان را در فضاهای مجازی صرف می‌کنند. شما برای اینکه کسب و کارتان را دائما به یاد مخاطبانتان بیندازید باید در فضای مجازی حضور داشته باشید.

با دیجیتال مارکتینگ می‌توانید بهترین پلتفرم‌ها را برای حضور در فضای مجازی پیدا کنید و تبلیغلتی موثر داشته باشید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

برای انجام دیجیتال مارکتینگ ابزارهای مختلفی در دست دیجیتال مارکترها هست. که هر کدام برای کسب و کار مشخص می‌توانند بسیار کارآمد باشند. اما این هنر دیجیتال مارکتر است که بداند برای چه کسب و کاری و چه اهداف بازاریابی از کدام ابزارها و به چه صورت استفاده کند. تشخیص درست ابزار مناسب برای انجام بازاریابی بسیار مهم است.

خدمات دیجیتال مارکتینگ

به صورت کلی حوزه دیجیتال مارکتینگ خدمات بسیاری دارد که در این قسمت به توضیح بخشی از مهم‌ترین خدمات این حوزه پرداخته‌ایم.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از مهم‌ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ است. احتملا واژه بازاریابی محتوا را قبلاً هم شنیده‌اید. اگر با این مفهوم آشنایی ندارید می‌توانید مقاله بازاریابی محتوا را مطالعه کنید. برای انجام دادن بازاریابی محتوا تیم شما نیاز به اعضای مختلفی دارد. اگر برای موتورهای جستجوگر و سایت‌ها می‌خواهید بازاریابی محتوا کنید، به بازاریاب محتوا، نویسنده، کپی رایتر و در برخی از مواقع به مدیر محتوا احتیاج دارید. اگر برای شبکه‌های اجتماعی قصد بازاریابی محتوا را دارید به کپی رایتر و گرافیست، ادمین و یک مدیر احتیاج داشتیم.

بازاریابی محتوا نقشی اساسی در فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ دارد.

این افراد در حالت حداقلی بازاریابی محتوا، مورد نیازتان هستند. برای انجام بازاریابی‌های بزرگ تیم‌های قوی‌تر با تعداد اعضای بیشتری لازم است.

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

بهینه‌سازی موتور جستجو یکی از مهمترین نیازهای کسب و کارهای اینترنتی است. اما متاسفانه هیچ تحصیلات آکادمی برای انجام این خدمات وجود ندارد. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ این اقدمات را ارائه می‌دهند. بهینه سازی موتور جستجو می‌تواند برای اهداف مختلفی انجام شود. برای مطالعه بیشتر درباره‌ی سئو و بهینه‌سازی موتور جست و جو می‌توانید مقاله بهینه‌سازی موتور جست و جو را مطالعه کنید.
هدف از بهینه سازی موتور جستجو یا سئو دسترسی به مخاطب هدف است. باید توجه داشته باشید که بهینه‌سازی موتور جستجو SEO با بازاریابی موتور جستجو SEM دو معقوله متفاوت هستند.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی دیجیتال است. ممکن است در ایران این مارکتینگ هنوز خیلی مورد توجه نباشد و دلیل آن هم واضح هست، از آن جایی که ایرانیان خیلی از ایمیل استفاده نمی‌کنند، این نوع بازاریابی در ایران آنقدرها مورد توجه نیست.

اما برای آن گروهی که جامعه‌ی هدفشان از ایمیل استفاده می‌کنند، این نوع بازاریابی می‌تواند یکی از بهترین انواع بازاریابی دیجیتال باشد. ایمیل مارکتینگ یکی از مهم‌ترین خدمات دیجیتالی است که در سراسر دنیا دارندگان کسب و کار به مشتریان‌شان عرضه می‌کنند.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

این روزها شبکه‌های اجتماعی مخاطبان بیشتری را از موتورهای جستجوگر به خود اختصاص می‌دهد. مخاطبان روز به روز ساعت‌های بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. همین امر باعث شده است که بازاریابی در این شبکه‌ها اهمیت بیشتری پیدا کند. مهم‌ترین شبکه اجتماعی فعال در حال حاضر ایران اینستاگرام است که کاربران بسیار زیاد دارد.

شبمه‌های اجتماعی تاثیری جادویی روی روند دیجیتال مارکتینگ دارند.

یکی از اصلی‌ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ‌ها این روزها مربورط به اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی است. خدمات مربوط به این حوزه بسیار گسترده است. از خدمات تولید محتوای تبلیغاتی گرفته تا مدیریت پیج‌ها و تحلیل فعالیت‌های رقبا همگی در دسته‌ی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دسته‌بندی می‌شوند.

روابط عمومی آنلاین 

روابط عمومی آنلاین می‌تواند کمک بسیار زیادی به جذب مخاطبان و تبدیل آن‌ها به مشتری کند. زمانی که شما هنگام نیاز مخاطب در صحنه حضور داشته باشید و بتوانید به سوالات و مشکلات مخاطبانتان پاسخ درست بدهید، اعتماد مخاطب را تا حد زیادی به دست آورده اید.

روابط عمومی آنلاین می‌تواند به صورت‌های مختلفی انجام شود. از صفحه‌های پاپ آپ چت در سایت تا روابط عمومی‌های تلفنی و مجازی همگی را می‌توانیم نوعی روابط عمومی آنلاین یک کسب و کار تلقی کنیم. بیشتر دیجیتال مارکتینگ‌ها خدمات روابط عمومی آنلاین را مناسب با کسب و کار شما برای‌تان انتخاب می‌کنند و اقدامات لازم در جهت اجرای این سرویس را برایتان انجام می‌دهند.

خدمات دیجیتال مارکتینگ راشا استودیو

ما در راشا استودیو انواع خدمات دیجیتال را ارائه می‌کنیم. با توجه به نیازهای مشتری ما در هر گروه متخصصان همان گروه را در اختیار گرفته‌ایم تا بتوانیم در رسیدن شما به اهداف بازاریابی‌تان گامی بلند برداریم. ما در راشا استودیو متخصصانی داریم که به شما کمک می‌کنند تا تشخیص دهید به کدام یک از خدمات دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید و پس از بررسی و تحلیل نیازهای شما با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ این نیازها را به بهترین نحوه ممکن برطرف می کنند.

ما تا به امروز به کسب و کارهای زیادی در رسیدن به اهداف بازاریابی‌شان کمک کرده‌ایم و شاهد رشد و پیشرفت مشتریان عزیزمان بوده‌ایم. شما هم می‌توانید با کلیک بر روی لینک مشتریان راشا کارنامه‌ی درخشان راشا در رشد کسب و کارهای مختلف را مشاهده کنید.

زنگ خبر/ به‌روزترین اخبار مربوطه
  • خبر روز دیجیتال مارکتینگ

    برترین شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران:

    آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا (azimmedia)
    راتین (Ratin)
    ایران وب لایف (Iran Web Life)
    آژانس بومرنگ (boomrang)
    نوین مارکتینگ (Novin Marketing)
    آژانس دیجیتال مارکتینگ جورچین (joorchin)
    آژانس دیجیتال مارکتینگ فرین (farin)