جدیدترین ابزار جستجو کلمه کلیدی

جدیدترین ابزار جستجو کلمه کلیدی

پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب می‌تواند یکی از پر چالش‌ترین بخش‌های تولید محتوای سئو شده باشد. خوشبختانه ابزار جستجو کلمه کلیدی می‌تواند این کار را بسیار ساده کند. تنها موردی که شما قبل از استفاده از این ابزارها باید بدانید این است که از چه ابزاری و چگونه استفاده کنید. البته نحوه تحلیل داده‌ها را نیز باید بدانید. در این مقاله به شما بهترین ابزارهای جستجوی کلمه‌ی کلیدی را معرفی کرده‌ایم.

ابزار جستجو کلمه کلیدی چیست؟

ابزار جستجوی کلمه‌ کلیدی به ابزارهایی می‌گویند که به ما کمک می‌کنند کلمات کلیدی مناسب سایت‌مان را پیدا کنیم. شما موضوع کلی سایت‌تان را در اختیار ابزار قرار می‌دهید و ابزار پربازدیدترین کلمات کلیدی مرتبط با موضوع سایت شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.

معرفی بهترین ابزار جستجو کلمه کلیدی

ابزارهای زیادی در موتورهای جستجو برای جستجوی کلمه‌های کلیدی وجود دارند اما ابزاری که می‌خواهید از آن استفاده کنید باید معتبر باشد. چرا که شما به داده‌های آن سایت اعتماد می‌کنید و محتواهای‌تان را بر مبنای آن‌ها تولید می‌کنید. برخی از این ابزارها رایگان هستند و برخی دیگر نیازمند خرید اشتراک‌های ماهانه. در این مقاله‌ ابزارهای رایگان و برخی از ابزارهای پولی را معرفی کردیم.

Googel keyword planner

جدیدترین ابزار جستجو کلمه کلیدی، سایت پیدا کردن کلمه کلیدی

گوگل در اختیار مخاطبانش ابزاری برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب قرار داده است. این ابزار کاملا رایگان است و یکی از قابل اعتمادترین ابزارهایی است که می‌توانید برای پیدا کردن کلمه کلیدی از آن است. برای استفاده از تمامی امکانات این ابزار شما باید یک حساب ادز داشته باشید و این حساب را به ابزار کیبورد پلنرتان متصل کنید. یکی از مشکلات اصلی این ابزار این است که به شما تنها نتایج مربوط به موتور جستجوگر گوگل را نمایش می‌دهد. شما با جستجوی کلمات کلیدی در این ابزار نرخ سئو و معیارهای آن کلمه کلیدی در سایر موتورهای جستجو را مشاهده نخواهید کرد.

KWFinder

این ابزار یکی از ابزارهایی است که به تازگی به جمع ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی پیوسته است. اما در همین مدت کوتاه توانسته است رشد بسیار خوبی در زمینه سئو داشته باشد. این ابزار دوپلان متفاوت به شما پیشنهاد می‌کند یک پلن کامل رایگان است و برای استفاده از پلان دیگر باید هزینه پرداخت کنید. بدیهی است که پلانی که برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید آپشن‌های بهتری دارد. اما برای شروع پلن رایگان این ابزار هم می‌تواند مناسب باشد.

مقاله پیشنهادی: اهمیت کلمه کلیدی در سئو

 SEMrush

یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌توانید برای سئو سایت‌تان از آن استفاده کنید. در یکی از بخش‌های این ابزار که مربوط به جستجوی کلمه کلیدی است می‌توانید با وارد کردن لینک سایت رقبا کلمات کلیدی آن‌ها را بررسی کنید یا با وارد کردن کلمه کلیدی مادر پیشنهادات برای سایر کلمات کلیدی بلند یا کوتاه را دریافت کنید.

Ubersuggest

این ابزار با تکیه بر اطلاعات گوگل به شما برای تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی کمک می‌کند. کافیست که یک کلمه کلیدی را در باکس سرچ این ابزار وارد کنید، تا فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط را در اختیار شما قرار دهد. البته این ابزار نمودارهای مبوط به ولم کلمات کلیدی و وب سایت‌هایی که در آن کلمات رتبه دارند را به شما نیز نمایش می‌دهد.

این ابزار ادعا می‌کند که ویژگی‌هایی دارد که حتی کیورد پلنر گوگل از آن‌ها برخوردار نیست. البته که مهمترین مشکل این ابزار این است که برای زبان فارسی و کشورهای فارسی زبان طراحی نشده است. اما باز هم می‌شود ازبرخی قسمت‌های این ابزار برای انتخاب کلمه کلیدی کلی استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های خوب این ابزار این است که پس از مشاهده فهرست کلمات کلیدی می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید و در قالب فایل دانلود شده از آن‌ها نگهداری کنید.

تنها استفاده از ابزار جستجو کلمه کلیدی کافی نیست!

استفاده از ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی می‌تواند کار شما را بسیار راحت کند. اما فراموش کنید که شما برای مخاطبان تولید محتوا می‌کنید نه برای موتورهای جستجو. پس اولین مسئله‌ای که باید در نظر بگیرید نیازها و پرسش‌های ذهنی مخاطبان است. علاوه بر استفاده از ابزارهای جستجوی کلمه‌های بهتر است که از سایر روش‌های پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید. برای آشنایی با این روش‌ها می‌توانید مقاله یافتن کلمه کلیدی مناسب را مطالعه کنید.

زنگ خبر/ به‌روزترین اخبار مربوطه
  • خبر روز دیجیتال مارکتینگ

    برترین شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران:

    آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا (azimmedia)
    راتین (Ratin)
    ایران وب لایف (Iran Web Life)
    آژانس بومرنگ (boomrang)
    نوین مارکتینگ (Novin Marketing)
    آژانس دیجیتال مارکتینگ جورچین (joorchin)
    آژانس دیجیتال مارکتینگ فرین (farin)