سه دلیل مهم اهمیت بازاریابی دیجیتال
از آنجایی که کسب و کارهای مجازی هر روز در حال گسترش هستند اهمیت بازاریابی دیجیتال نیز بیشتر شده است. نتیجهی تحقیقات نشان داده است که هر ایرانی در روز حداقل ۵ ساعت از زمان خود را در فضای مجازی میگذراند. از همین رو است که فضای مجازی و دیجیتال به یکی از بهترین بسترها برای راهاندازی کسب و کار و تبلیغات تبدیل شده است. در این مقاله به بررسی سایر دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ پرداختهایم.
نیاز بازار
با فراگیر شدن کرونا و البته فشردهتر شدن زمان کاری افراد، میل به خرید اینترنتی در مردم بسیار بیشتر شده است. افراد زیادی هستند که ترجیح میدهند به جای اینکه ساعتها زمانشان را صرف جست و جو کالا مورد نیازشان در بازار فیزیکی کنند، با فشردن چند دکمه موبایلشان خریدشان را تکمیل کنند.
اما فروش در فضای مجازی به همین راحتی هم نیست. رقبای بسیاری در این فضا در حال فعالیت هستند. در واقع آن دسته از فروشندگان در این فضا برنده هستند که اهمیت دیجیتال مارکتینگ را درک کردهاند و به درستی از این خدمات بهرمند شدند. بازریابی دیجیتال در افزایش فروش کالاهایتان اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر میخواهید ویترین فروشگاه اینترنتی یا صفحهی کاریتان زیبا و خیره کننده باشد و مشتری را جلب کند، باید از خدمات دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.
بدون محدودیت زمان و مکان
فعالیت در بازار فیزیکی محدودیتهای بسیاری را برای دارندگان این کسب و کارها به وجود میآورد. جامعه هدف کسب و کارهای فیزیکی تنها افراد حاضر در همان شهری هستند که فروشگاه در آن دایر است. این دقیقا به معنای محدودیت جغرافیایی است. یکی از مهمترین دلایل اهمیت حضور داشتن در فضای مجازی و انجام بازاریابی دیجیتال برداشتن همین محدودیت است. زمانی که شما کسب و کارتان را مجازی میکنید میتوانید جامعه هدفتان را تا سطح بینالمللی گسترش دهید و از سراسر دنیا مشتری داشته باشید.
علاوه بر محدودیت مکانی کسب و کارهای مجازی محدودیت زمانی هم ندارند. فروشگاه شما ۲۴ ساعته آمادهی معرفی و عرضهی اجناس به مخاطبان هدف شماست. تنها کاری که شما به عنوان دارندهی یک کسب و کار مجازی موفق باید انجام دهید، انتخاب درست خدمات دیجیتال است.
بازاریابی دیجیتال و مدیریت اقتصادی
همانطور که احتمالا میدانید، بازاریابی جزئی جدایی ناپزیر از کسب و کار است. بازاریابی و تبلیغات میتواند بسیار گران باشد. بسته به نوع خدماتی که انتخاب میکنید هزینهای که صرف میکنید متفاوت خواهد بود. بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی می تواند بسیار مقرون به صرفهتر باشد. به عنوان مثال شما با هزینهای که برای کرایهی یک بیلبورد پرداخت میکنید میتوانید برای مدت زمان بیشتری خدمات تولید محتوای اینستاگرامی دریافت کنید.
علاوه بر مقدار هزینهای که پرداخت میکنید، خدمات بازاریابی دیجیتال با دوامتر نیز هستند.
اهمیت بازاریابی دیجیتال در ایران
در ایران تازه چندسالی است که افراد رو به خرید اینترنتی آوردهاند و قبل از خرید یا دریافت خدمات مورد نظرشان در اینترنت به تحقیق و جست و جو میپردازند. با وجود اینکه بسیاری از افراد وارد بازار بیپایان فضای مجازی شدهاند و از این بازار بهرهی بسیاری میبرند اما هنوز جای این فضا ظرفیت زیادی برای ورود افراد جدید دارد.
با ورود به بازار دیجیتال و انجام بازاریابی مربوط به آن میتوانید شما هم ماهیتان را از این اقیانوس وسیع و بینهایت صید کنید و از ظرفیتها و قابلیتهای بینهایت این فضا لذت ببرید.
ما در استودیو راشا خدمات تولید محتوا حرفهای برای انجام بازاریابی دیجیتال ارائه میدهیم. برای اطلاع از جزئیات خدمات تولید محتوای ما در استودیو راشا روی لینک ارتباط با راشا کلیک کنید.