اهمیت داشتن شعار تبلیغاتی برای برند

اهمیت داشتن شعار تبلیغاتی برای برند

از جمله مواردی که منجر به ماندگاری برند در ذهن مخاطب می‌شود، شعار تبلیغاتی است. امروزه اکثر برندهای بزرگ و کوچک برای تثبیت بیشتر جایگاه خود شعار متناسب با هسته اصلی کسب و کار انتخاب می‌کنند. می‌توان گفت بهترین شعارها مختصر، کوتاه و مفید می‌باشند. در این مقاله با تعریف اسلوگان، اهمیت آن بر سرنوشت برند و ویژگی‌های اسلوگان موفق آشنا می‌شوید. همچنین به معرفی چندین نمونه شعار موفق از برند‌های ایرانی می‌پردازیم.

تگ لاین یا شعار برند

تگ لاین یا شعار برند پیام های تکراری هستند که یک محصول یا کمپانی را معرفی می‌کنند. تگ لاین عبارت مختصری است که برای کمک به ترفیع نام شرکت و محصولات آن در بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسلوگان یا شعار تبلیغاتی

اسلوگان یا شعار تبلیغاتی در واقع عبارتی کوتاه و مانا است که در سیاست برای گرفتن رای و در تبلیغات برای جذب مشتری استفاده می‌شود. جالب است بدانید که اولین شعار “کشور شما به شما نیاز دارد” بود که سربازی در جنگ جهانی اول آن را گفت. اما تفاوت اسلوگان با تگ‌لاین در این است که اسلوگان‌ها شعارهای اصلی برند نیستند و از آن‌ها برای مقاصد خاصی استفاده می‌گردد.

تاثیرگذاری شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی باید تاثیر فوق‌العاده‌ای روی مخاطب گذاشته و در او احساس نیاز ایجاد کند طوری که مشتری درباره انتخاب محصول هدف شکی نداشته باشد. به عنوان مثال برای ترک اعتیاد و یا هشدار درباره آن با بیان جمله ” با نه گفتن به مواد مخدر، به سلامتی خود آری بگویید” پیامی یکسان اما با تاثیر خیلی بیشتری را به مخاطب منتقل خواهید کرد.

چند نمونه شعار تبلیغاتی حرفه‌ای و ماندگار

برندهای معروف شعارهای منحصربفردی دارند که برخی از آن‌ها بسیار جذاب و ماندگار است. این برندها توانسته‌اند در با جمله‌ یا عبارتی ساده ارزش خود را به مخاطبان نشان دهند. در ادامه به بررسی چند نمونه از شعارهای ماندگار برندهای بزرگ را می‌پردازیم:

بانک سرمایه: بانک خوب سرمایه است.

شوفاژ دیواری گلدیران:  از ماست که گرماست!

ایران رادیاتور: به ما دلگرم باشید

چسب رازی: همه راضی از چسب رازی

شیرآلات راسان: همراه سرد و گرم زندگی

سس مهرام: مهرام، خوشمزه و خوشنام

اتک : پاک کننده تک

رب چین چین: گلچینی از محصولات دستچین

بخاری نیک کالا: این نام نیک است که می‌ماند

مزمز: هم مزه‌ی هر لحظه

چی‌توز: طعم خوش لحظه‌ها

مزایای داشتن شعار تبلیغاتی خوب

بیان شعار از اهمیت ویژه‌ای برای یک برند برخوردار است. جالب است بدانید شعار تبلیغاتی دارای جایگاه بالاتری نسب به نام برند می‌باشد، که مزایای آن را در زیر بیان نموده‌ایم:

تمایز از رقبا

شعار نباید طولانی و کپی شده باشد. شما باید به مزایا و امکاناتی فکر کنید که رقیبان شما آن‌ها را ندارند.

جلب توجه برای مشتری

شعار برند شما باید توجه مخاطب را به شما جلب کند و در مقایسه با سایر رقبا، نام تجاری شما در ذهن او ثبت گردد.

بیان کننده مزایای برتر برند شما

اگر شما خلاصه‌ خوبی از کارهایی که برندتان انجام می‌دهد را داشته باشید و از آن‌ها در شعار استفاده کنید، مشتری تنها با شنیدن و به خاطر سپردن شعار تبلیغاتی، آینده کسب و کار شما را شناخته و هویت برندتان به عنوان شرکت و یا تجارتی قوی در بازار شناخته می‌شود.

افزایش فروش

در نهایت وقتی تجارتی موقعیت خوبی در بازار کسب کند، درآمد آن نیز به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

ویژگی‌های شعار تبلیغاتی مناسب

همانطور که گفته شد، برای ماندگاری برند در ذهن مخاطب شعار باید کوتاه و مختصر باشد. در ادامه سایر ویژگی‌های یک شعار خوب و جذاب گفته شده است.

  • جذاب، مفید و به یاد ماندنی
  • متمایز کردن محصول و خدمات از رقبا
  • خلاصه نام تجاری و مزایا محصولات
  • منتقل کردن حس خوب به مخاطب
  • ایجاد احساس نیاز در مخاطبان هدف

شعار موثر، ماندگاری برند!

شعار تبلیغاتی در ماندگاری برند بسیار تاثیرگذار است. با افزایش رقابت در جذب مخاطب انتخاب شعار مناسب بسیار سخت و حساس خواهد بود. به جرات می‌توان گفت شعار برند از نام آن اهمیت بیشتری دارد و اگر بدرستی تعیین شود، موجب بهبود کسب و کار می‌گردد.

زنگ خبر/ به‌روزترین اخبار مربوطه
  • خبر روز دیجیتال مارکتینگ

    برترین شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران:

    آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا (azimmedia)
    راتین (Ratin)
    ایران وب لایف (Iran Web Life)
    آژانس بومرنگ (boomrang)
    نوین مارکتینگ (Novin Marketing)
    آژانس دیجیتال مارکتینگ جورچین (joorchin)
    آژانس دیجیتال مارکتینگ فرین (farin)