۵ دلیل مهم کاهش لایک اینستاگرام

۵ دلیل مهم کاهش لایک اینستاگرام

این روزها افراد زیادی متعجب هستند که چرا تعداد لایک‌های اینستاگرام‌شان کاهش پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم اقدامات جدید اینستاگرام را بررسی کنیم. این اقدامات بر روی کاهش لایک اینستاگرام صفحه شما موثر هستند.

اهداف اینستاگرام و کاهش لایک

برای فهمیدن علت‌های اصلی کاهش لایک اینستاگرام ابتدا باید اهداف این شبکه را بشناسید. اینستاگرام با تمام توان در تلاش است که ربات‌ها و خزنده‌ها را از شبکه‌اش دور کند. به همین منظور الگوریتم‌های جدیدی تصویب کرده که این الگوریتم‌ها در برخی از مواقع باعث کاهش تعداد لایک‌های پست شما می‌شوند.

shadowban یا ممنوعیت سایه

شادوبن مهم ترین دلیل کاهش لایک پست های اینستاگرام

shadowban یا ممنوعیت سایه نام الگوریتم جدید اینستاگرام است. این الگوریتم مرتبط با هشتگ‌های شماست. اینستاگرام بر مبنای استراتژی که در بالاتر توضیح دادیم این الگوریتم را برای از بین بردن ربات‌ها و خزنده‌ها به وجود آورده است. این الگوریتم برخی از هشتگ‌ها را حذف می‌کند. به این معنی که برخی از هشتگ‌ها دیگر وجود ندارند. شما اگر تنها یکی از این هشتگ‌های ممنوعه را در لیست هشتگ‌های پست‌تان داشته باشید، هیچ‌کدام از هشتگ‌ها برای پست شما نمایش داده نمی‌شود.

مقاله پیشنهادی: پاسخ دادن به کامنت اینستاگرام

ارتباط بین حذف ربات‌ها و کاهش لایک اینستاگرام

بسیاری از لایک‌های قدیمی پست‌هایتان ربات بودند!

بله درست شنیدید. احتمالا گمان می‌کردید که افرادی که پست‌های شما را لایک می‌کنند همگی افراد واقعی هستند. اما این طور نیست. تعدادی از لایک‌های گذشته پست‌های شما ربات بودند که به صورت خودکار پست‌ها را لایک می‌کردند و حتی کامنت می‌گذاشتند. کامنت‌های اسپم مانند بسیار لذت بردم، از صفحه من هم دیدن کنید، بسیار عالی بود و …

اینستاگرام استفاده از این ربات‌ها را ممنوع کرده است. در نتیجه این ربات‌ها دیگر پست‌های شما را لایک نمی‌کنند و باعث کاهش تعداد لایک صفحه اینستاگرام شما شده‌اند.

لایک،لایک میاره

شاید قبلا شنیده باشید که پول پول میاره، اما در اینجا باید بهتون بگیم با توجه به الگوریتم‌های جدید اینستاگرام لایک لایک میاره.

یک ساعت اولی که شما پست و محتوای‌تان را روی صفحه اینستاگرام قرار می‌دهید، اینستاگرام بر اساس تعداد لایک‌ها و کامنت‌های که پست شما دریافت می‌کند تصمیم می‌گیرد که به چه تعداد افراد دیگری محتوای شما را نشان بدهد. اگر در همان ساعت اول تعداد لایک‌ها و کامنت‌های قابل توجهی داشته باشید، اینستاگرام محتوای شما را با کیفیت و ارزشمند تشخیص می‌دهد و آن را به افراد بیشتری نمایش می‌دهد. در نتیجه تعداد لایک‌هایتان بیشتر می‌شود. در اینجا متوجه اهمیت ساعت طلایی برای آپلود کردن پست در اینستاگرام می‌شوید. اگر می‌خواهید راجع به ساعت مناسب برای بارگذاری پست در اینستاگرام بیشتر مطالعه کنید مقاله‌ی ساعت طلایی اینستاگرام را مطالعه کنید.

خطر بیشتر برای اکانت‌های بیزنسی

پای بیزینسی بیشتر از اکانت های شخصی زیر ذره‌بین الگوریتم‌های اینستاگرام قرار دارد پس اگر اکانت تان بیزینسی است به موارد بالا بیشتر توجه کنید و کنید

جلوگیری از کاهش لایک اینستاگرام

ساعت طلایی آپلود پست‌هایتان را پیدا کنید. از هشتگ های نامربوط که ممکن است به عنوان هشتگ‌های سوء استفاده از طرف اینستاگرام شناخته شوند استفاده نکنید. قبل از آپلود کردن پست‌های‌تان و نوشتن هشتگ‌ها حتما هشتگ‌ها را چک کنید و مطمئن شوید که این هشتگ‌ها همچنان وجود دارند.

از خریدن فالوور‌های فیک جدا خودداری کنید. چرا که زمانی که شما فالور فیک به پیج اضافه می‌کنید، فالوورهای فیک پست‌های شما را لایک نمی‌کنند و تعاملی در صفحه ندارند. اما اینستاگرام ارزیابی ارزشمند بودن محتواهای شما را با نرخ تعامل پست‌های تان و با توجه به تعداد فالوورهای‌تان می‌سنجد. یعنی نرخ تعاملی که فالوورهای واقعی شما در رابطه با یک پست داشتند با تعداد فالوورهای صفحه شما سنجیده می‌شود. این فالوورهای فیک تنها کاری که برای شما می‌کنند این است که باعث می‌شوند محتوای شما کمتر دیده شود.

مدیریت اینستاگرام در راشا استودیو

مدیریت صفحه اینستاگرام اگر درست انجام شود می‌تواند گام بسیار مهم و موثری در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی اینستاگرام ایفا کند. راشا استودیو با همکاری متخصصان این حوزه صفحات بسیاری را در اینستاگرام برای کسب و کارهای مختلف مدیریت می‌کند. فعالیت صفحه اینستاگرام تنها شامل تولید محتوا و آپلود پست نمی‌باشد، مدیریت صفحه اینستاگرام نکات ظریفی دارد که رعایت همین نکات باعث می شود شما به عنوان یک صفحه خوب و قابل اعتماد از طریق اینستاگرام شناسایی شوید و نرخ تعامل تان با مخاطبان هدف افزایش پیدا کند. برای دیدن نمونه کارهای راشا استودیو در زمینه مدیریت پیج اینستاگرام روی لینک مشتریان عزیز راشا استودیو کلیک کنید.

زنگ خبر/ به‌روزترین اخبار مربوطه
  • خبر روز دیجیتال مارکتینگ

    برترین شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران:

    آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا (azimmedia)
    راتین (Ratin)
    ایران وب لایف (Iran Web Life)
    آژانس بومرنگ (boomrang)
    نوین مارکتینگ (Novin Marketing)
    آژانس دیجیتال مارکتینگ جورچین (joorchin)
    آژانس دیجیتال مارکتینگ فرین (farin)