عوامل تاثیرگذار در پیشرفت کسب و کار

عوامل تاثیرگذار در پیشرفت کسب و کار

در حال حاضر که کسب و کارهای اینترنتی رو به افزایش بوده و در این بین شاهد افزایش رقابت نیز هستیم، آشنایی با عوامل موثر بر رشد کسب و کار برای هر فرد فعال در حوزه دیجیتال الزامی است. عوامل مشخصی وجود دارند که نمود عملکرد مثبت بازاریابی دیجیتال را نشان می‌دهند. در مقاله بازاریابی دیجیتال به صورت تخصصی عوامل موثر در رشد کسب و کار را از جمله افزایش نرخ تبدیل، افزایش رضایتمندی، حل مشکلات رایج مخاطبین، کاهش هزینه‌ها و مواردی از این قبیل را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اما در این مقاله به طور کلی به مبحث چگونگی پیشرفت کسب و کار می‌پردازیم.

1-دسترسی آسان کاربران به کسب و کار

این یک واقعیت است که دیگر لازم نیست یک مغازه یا ساختمان اداری داشته باشید تا مردم قادر به شناسایی برند شما باشند؛ اگر کسب‌ و کار شما در بستر اینترنت راه اندازی شود، مردم با این کسب و کار آشنا شده و می‌توانند با شما تعامل برقرار کنند. پس از این پس مردم برای آشنایی با یک کسب و کار به دفاتر و واحدهای تجاری مراجعه نمی‌کنند و در عوض، وب سایت یا صفحه اینستاگرام کسب و کار را مشاهده کرده و با محصولات یا خدمات کسب و کار مربوطه آشنا می‌شوند.

2-اشتراک گذاری کسب و کار توسط کاربران

یکی از عوامل تاثیرگذار در مبحث چگونگی پیشرفت کسب و کار، خود کاربران هستند. بازدیدکننده وب سایت یا صفحه رسانه‌های اجتماعی شما می‌تواند لینک مطالب یا پست‌های مختص شما را با سایر افراد به اشتراک بگذارد تا تعداد افراد بیشتری با برند شما آشنا شوند. حتی لازم نیست این را از آنها بخواهید. اگر محصول یا خدمات شما رضایت یک مشتری را جلب کند، به صورت خودکار مشتریان دیگر نیز جلب می‌شوند. به این ترتیب داشتن یک وب سایت یا صفحه اینستاگرامیِ خوب می‌تواند تاثیر بسزایی بر رشد نام تجاری شما داشته باشد. 

3-تاثیر تعامل کاربران با کسب و کار

 موج سواران اینترنتی و مشتریان احتمالیِ محصولات یا خدمات شما از طریق بسترهای دیجیتالی با شما در ارتباط هستند. در نتیجه وقتی مخاطبان با فروشندگان و بخش پشتیبانی مشتریان شما ارتباط برقرار می‌کنند، احتمال فراموش شدن نام تجاری شما کمتر خواهد شد.

اما برای این کار یک شرط وجود دارد. کارکنان پشتیبانی باید به موقع، دقیق و موثر به سوالات مخاطبان پاسخ دهند و نتیجه این مورد افزایش احتمال خرید مشتریان را در پیش خواهد داشت.

4-ترجیح بیشتر کاربران بر خرید آنلاین

در مبحث چگونگی پیشرفت کسب و کار باید به بازاریابی دیجیتال توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر کسب و کار شما مربوط به تجارت الکترونیک است، بازاریابی دیجیتال برای شما معنای کاملاً جدیدی دارد. با توجه به شیوع انواع مختلف و خطرناک ویروس کرونا، اخیراً خرید آنلاین مورد بحث همه است. از این منظر، هرچه حضور آنلاین و استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌ و کار شما بیشتر باشد، احتمال رشد تجارت شما بیشتر می‌شود. سیاست‌های مخاطب پسند و مشتری مداری، شما را از نظر محبوبیت به رتبه برتر می‌رساند. در نتیجه شناخت و ارزش نام تجاری شما و فروش نیز افزایش می‌یابد.

5-توجه کاربران را به خود جلب کنید

ما در سال ۲۰۲۱ زندگی می‌کنیم و مردم به صورت شبانه روزی آنلاین هستند و تمایل زیادی به مسائل روز دارند. در مبحث چگونگی پیشرفت کسب و کار استفاده از نام شرکت خود به عنوان هشتگ در پست‌هایی که بارگذاری می‌کنید و مرتبط ‌سازی صنعت خود با مسائل روز، می‌تواند به شما کمک کند تا در صفحه اول موتورهای جستجوی گوگل قرار بگیرید. مردم ناخودآگاه به بالاترین نتیجه‌ای که گوگل یا هر موتور جستجوی معتبر دیگری به جستجوگر نشان می‌دهد اعتماد می‌کنند. دستیابی به یکی از این سه نقطه برتر، به رشد کسب‌ و کار شما کمک می‌کند.

6-تاثیر بازاریابی مستقیم بر کاربران

مردم برای پیشنهاد و اشتراک گذاری هر کسب‌ و کاری به افرادی که می‌شناسند، هیچ تلاشی نمی‌کنند. برای این مورد تنها کافی است چند کلیک ساده کرده و کل جهان را روی صفحه نمایش تلفن همراه خود ببینید. این عامل مهمی است که به صورت طبیعی موجب می‌شود دیجیتال مارکتینگ مفید واقع شود.

موفقیت در کسب و کار با بازاریابی دیجیتال

در این مطلب عوامل تاثیرگذار بر رشد کسب و‌ کار را مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که به شیوه‌ای اصولی و حساب شده همراه با هدفگذاری دقیق این موارد را به کار بگیرید، می‌توانید به مرور شاهد پیشرفت کسب و کار و افزایش مخاطبین کسب و کار خود باشید.

زنگ خبر/ به‌روزترین اخبار مربوطه
  • خبر روز دیجیتال مارکتینگ

    برترین شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران:

    آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا (azimmedia)
    راتین (Ratin)
    ایران وب لایف (Iran Web Life)
    آژانس بومرنگ (boomrang)
    نوین مارکتینگ (Novin Marketing)
    آژانس دیجیتال مارکتینگ جورچین (joorchin)
    آژانس دیجیتال مارکتینگ فرین (farin)