ویژگی های یک کپی رایتر حرفه ای

ویژگی های یک کپی رایتر حرفه ای

این یک افسانه رایج است که هر کسی که خوب بنویسد می‌تواند یک کپی‌رایتر باشد اما حقیقت این است که کپی‌رایترهای برجسته، مهارت‌ و ویژگی‌های منحصر به‌ فردی دارند که در همه نویسندگان معمول نیست. اگر هدف شما این است که یک کپی‌رایتر موثر باشید، خبر خوب این است که این مهارت‌ها و ویژگی‌ها قابل یادگیری هستند. در اکثر موارد، رمز نوشتن یک متن عالی، تمرین زیاد است. در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های یک کپی رایتر می‌پردازیم. همچنین به مراحل تبدیل شدن به متخصص تولید محتوا نیز اشاره می‌کنیم.

۱. کپی‌ رایتر‌های حرفه ‌ای مشکلات را برطرف می‌ کنند

یک كپى‌رايتر خوب محور اصلی کسب‌وکار  شما و همچنین توانایی آن در حل مشکل مشتری را درک خواهد کرد و می‌تواند آن را به متن ترجمه کند که به شما در جذب مشتری کمک می‌کند. مردم به متنی تازه و منحصر به‌ فرد جذب می‌شوند، اما قبل از اینکه کیف پول خود را بیرون بیاورند و خدمات یا محصولات شما را خریداری کنند، باید احساسشان برانگیخته شود. یک نویسنده با استعداد می‌داند که چگونه متنی بنویسد که اغلب با نگاه به محصول شما از دید مشتری و تأکید بر مزایای انتخاب محصول شما نسبت به رقبا باعث ایجاد ارتباط عاطفی شود. نوشتن متن تبلیغاتی به منظور حل یک مسئله است. 

۲. کپی ‌رایتر‌های ماهر نسبت به مسائل آگاه هستند.

یک نویسنده حرفه‌ای چه از طریق حسی و چه از طریق سالها تجربه، ابزار ضروری برای نوشتن متن تبلیغاتی وبسایت را می‌داند. پس یکی از ویژگی های یک کپی رایتر آگاهی نسبت به روش‌های تبلیغاتی است و می‌داند که چگونه یک سایت را با محتوای جذاب و نه محتواهای سطحی تکمیل کند. نویسندگان تبلیغاتی شما باید با خلاقیت‌، ایده های جدید ارائه دهند. یک کپی‌رایتر عالی می‌تواند در مواردی که ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد، توصیه‌هایی ارائه دهد و هم‌چنین از سبک یا لحنی که موجب پیشرفت شرکت شماست، آگاهی دارد. 

۳. کپی‌ رایترهای برجسته به دنبال ایجاد مشارکت هستند.

اگر کپی‌رایتر مناسب خود را استخدام کرده باشید، حس می‌کنید شریکی دارید که به اندازه شما از موفقیت در کار شما لذت می‌برد. آنها مسیر موفقیت را درک می‌کنند و معمولاً بیش از حداقل میزان لازم از ارزش و دانش خود برای انجام تعهداتشان استفاده می‌کنند. آنها از روابط تجاری در حال توسعه لذت می‌برند و سعی می‌کنند شرکای حمایتی‌ای باشند که در راستای موفقیت شرکت شما تلاش می‌کنند. از این گذشته، موفقیت شما برابر با موفقیت آنهاست.

۴. کپی ‌رایترهای بزرگ به مسائل داغ روز علاقه ‌مند هستند

از دیگر ویژگی های یک کپی رایتر باید به کنجکاوی و پیگیری مسائل روز اشاره کنیم. آنها درباره موضوعات مختلف می‌نویسند و اگر درباره موضوعی اطلاعات ندارند، از تحقیق بدشان نمی‌آید. آنها عطش چیزهای بی‌اهمیت و ریزه‌کاری دارند، یعنی می‌توانند وقت زیادی را صرف تحقیق در مورد ایده‌های مبهم کنند. این می‌تواند به ایده‌های منحصر به ‌فرد محتوایی تبدیل شود که به پیشرفت کار شما کمک می‌کند.

۵. کپی ‌رایترهای بزرگ انعطاف ‌پذیر هستند 

گاهی‌اوقات صاحبان مشاغل و کپی‌رایتر‌ها ایده‌های مختلفی درباره مسیر نوشتن یا اجرای متن تبلیغاتی دارند. صاحبان کسب‌وکار ممکن است برای محتوای خود جهت مشخص و یا اهداف درستی نداشته باشند. یک نویسنده تبلیغاتی برجسته به اندازه کافی اعتماد به نفس خواهد داشت تا نظرات و ایده‌هایی را که به مشتری کمک می‌کند که اهداف خود را برآورده سازد، بیان کند؛ اما می‌داند چه موقع باید کنار رفته و به مشتری اجازه تصمیم‌گیری دهد. یک کپی‌رایتر حرفه‌ای می‌تواند آگاهانه پاسخگوی سوالات باشد، انتقاد سازنده داشته و بر اساس سبک شما تغییراتی ایجاد کند. آن‌ها تحقیق کرده و سخت کار می‌کنند تا متنی بنویسند که مخاطبان شما را به مشتری تبدیل کند.

 آگاهی از اینکه چگونه یک کپی‌رایتر عالی استخدام کنید و یا باشید، اغلب به دانستن اینکه دنبال چه ویژگی‌هایی می‌گردیم، باز می‌گردد و این لیست مکان خوبی برای شروع است.

۵ گام برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوای حرفه ای: 

همه ما عاشق پیشرفت در تمام زمینه‌ها علی‌الخصوص زمینه کاری خود هستیم. در ادامه این مقاله قصد داریم ۵ راز برای تولید محتوا هایی بی‌نظیر را برایتان فاش کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید. 

۱. آگاه باشید:

همانطور که گفتیم یکی از ویژگی های یک کپی رایتر آگاهی نسبت به مسائل مختلف است. در مراحل تبدیل شدن به متخصص تولید محتوا نیز باید سعی کنید در تمام زمینه های مرتبط با کسب‌وکار خود پیگیر اخبار مرتبط باشید. این آگاه بودن تنها شامل مسائلی نیست که مستقیما با حوزه کاری شما مرتبط است بلکه می‌تواند مسائل حاشیه‌ای را نیز شامل شود. درباره مسائل مرتبط در نشریات بخوانید، حساب‌های کاربری مرتبط را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و همیشه از آخرین اخبار مطلع باشید. هرچه بیشتر بدانید، بیشتر خود را در جایگاه مشتری قرار می‌دهید، بهتر او را درک می‌کنید، نیاز‌هایش را بهتر شناسایی می‌کنید و راه‌حل بهتری برای مشکلاتش می‌یابید.

۲. بروز باشید:

امروزه تغییرات به سرعت رخ می‌دهند و آموزش مداوم بسیار مهم است. شما به عنوان یک تولیدکننده حرفه‌ای محتوا نه تنها باید محتوا مورد علاقه مردم را تولید کنید بلکه باید مطالب دیگران را نیز مطالعه کنید. برترین تولیدکنندگان محتوا کنجکاو بوده و دنبال موضوعاتی هستند که مخاطبان هدف به آن‌ها اهمیت می‌دهند.

۳‌. مخاطب را درک کنید:

در مراحل تبدیل شدن به متخصص تولید محتوا باید خود را جای مخاطب بگذارید و تا می‌توانید درباره علایق، تحصیلات، سن،فعالیت‌های اجتماعی و سایر موارد اطلاعات کسب کنید. این تنها راه برای رفع نیاز آن ها توسط محتوای شماست.

۴. تولید محتوا بالا:

محتوا‌های متعدد در عین حال حرفه‌ای کمک بزرگی به جذب مخاطب می‌کند. طبق تحقیقات، رسانه‌هایی که ۱۶ پست در ماه منتشر می‌کنند بیشتر از رسانه‌هایی که حداکثر ۴ پست در ماه منتشر می‌کنند، پیشرفت خواهند کرد. 

۵. صحبت درباره خود ممنوع:

به جای تمرکز بر روی خود، روی مخاطبان، علایق و نیاز آن‌ها تمرکز کنید. وقتی درباره خود صحبت می‌کنید، این فرصت را از دست می‌دهید که نشان دهید نیاز و چالش‌های مخاطب را درک کرده و می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید.

کپی رایتینگ، تلفیقی از خلاقیت و تاثیرگذاری: 

در این مقاله با مهارت‌های شاخص و ویژگی های یک کپی رایتر آشنا شدیم و همچنین مراحل تبدیل شدن به متخصص تولید محتوا را مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که به صورت مستمر تمرین کرده و مهارت‌های خود را در این زمینه تقویت کنید، می‌توانید در جهت افزایش مخاطبان و فروش کسب و کار خود تاثیر بسزایی داشته باشید. همچنین با فراگیری مهارت کپی رایتینگ می‌توانید در این زمینه مشغول به کار شده و به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید.

زنگ خبر/ به‌روزترین اخبار مربوطه
  • خبر روز دیجیتال مارکتینگ

    برترین شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران:

    آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا (azimmedia)
    راتین (Ratin)
    ایران وب لایف (Iran Web Life)
    آژانس بومرنگ (boomrang)
    نوین مارکتینگ (Novin Marketing)
    آژانس دیجیتال مارکتینگ جورچین (joorchin)
    آژانس دیجیتال مارکتینگ فرین (farin)