7 مزیت و اهمیت بازاریابی دیجیتال برای رشد

7 مزیت و اهمیت بازاریابی دیجیتال برای رشد

بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا مخاطبان بیشتری را نسبت به آنچه که می‌توانستید در بکارگیری روش‌های سنتی داشته باشید جذب کنید و مشتریان بالقوه را که به احتمال زیاد محصول یا خدمات شما را خریداری می‌کنند را هدف خود قرار دهید. علاوه بر این، این روش اغلب نسبت به تبلیغات سنتي مقرون به صرفه‌تر است و شما را قادر می‌سازد موفقیت را به صورت روزانه بسنجید. در ادامه همراه ما باشید تا با 7 مزیت و اهمیت آن آشنا شوید.

فرصت های شغلی متنوع

امروزه با گسترش و توسعه فناوری، شاهد آگهی‌های استخدام بیشتری در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستیم. بازاریابی دیجیتال فرصت‌های شغلی متنوعی را برای افراد به وجود آورده که حتی به صورت دورکاری و در خانه به راحتی می‌توانند به کسب درآمد بپردازند.

نرخ تبدیل بالاتر

به دست آوردن نرخ تبدیل درصد بینندگانی که به مشتری تبدیل می‌شوند و محصول را خریداری کرده و از خدمات استفاده می‌کنند، از مزایای این نوع بازاریابی به حساب می‌آید.  با استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و سئو که نرخ تبدیل بالایی دارند، راهی ارتباطی سریع و موثر با مشتری ایجاد می‌گردد. ممکن است در وب سایت ترافیکی که به دست می‌آید موثر نباشد، ولی بازاریابی دیجیتال این امکان را به شما می‌دهد که تنها با افرادی در تماس باشید که به سرویس شما نیاز دارند و از این رو منجر به یافتن مشتریان واقعی خواهد شد.

حل مشکلات مشتریان

 از طریق ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی، همواره می‌توانید به مشکلات مشتری راه حل هایی را ارائه دهید و حتی با دسترسی مستقیم به گفتگوی آنلاین، آن‌ها را با مزایای محصول خود آشنا نمایید. وجود وب سایت و صفحات در رسانه‌های اجتماعی به راحتی می‌تواند به محلی تبدیل شود که مشتری بتواند از طریق آن‌ها درخواست و پیشنهادهای خود را اعلام کند. درنتیجه ارتباط مثبت و تاثیرگذاری با شما برقرار می‌شود.

افزایش میزان رضایت مندی نسبت به یک برند

 حضور برند و خدمات در چندین پلتفرم این امکان را به مشتریان می‌دهد که براساس سطح تجربه خود، خدمات را ارزیابی کنند. بررسی مثبت و مطلوبی که توسط مشتری انجام می‌شود، بلافاصله باعث افزایش مشتریان می‌گردد. این به نوبه خود، منجر به ایجاد تصویری قوی از برند شما در ذهن مصرف کنندگان جدید شده و از این رو منجر به افزایش تعداد مشتریان می‌شود.

مقرون به صرفه بودن بازاریابی دیجیتال

یک کسب و کار کوچک قبل از اینکه سرانجام وارد منطقه سبز شود و شروع به سودآوری کند، باید در منابع خود صرفه جویی کند. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که بدون هزینه با بسیاری از مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید راهبرد بازاریابی خود را طوری برنامه ریزی نمایید که متناسب با بودجه شما باشد. اگر محدودیت بودجه دارید، همیشه باید مخاطبان خاص خود را هدف قرار دهید.

توانایی بالاتر در کسب درآمد بیشتر

از آنجا که مقدار پول سرمایه گذاری شده کمتر و بازدهی سرمایه گذاری بیشتر است، دامنه کسب درآمد نیز گسترده‌تر خواهد بود. طبق بررسی انجام شده توسط شرکت ایپسوس هنگ کنگ مطابق با گوگل نشان داده است که بازاریابی دیجیتال در مقایسه با روش‌های سنتی، ۲.۸ برابر درآمد بیشتری را کسب می‌کند. همان‌طور که در یکی از اهمیت‌های این نوع بازاریابی به افزایش نرخ تبدیل اشاره شد، به محض ورود به رقابت مالی باید تلاش بیشتری را انجام دهید.

پیشرفت آسان در قیف فروش

شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، لینکدین و يوتيوب می‌تواند ترافیک قابل ملاحظه‌ای برای وب سایت ایجاد نماید و همچنین با استفاده از آن‌ها می‌توان تبلیغ محصولات یا خدمات یک کسب و کار را انجام داد. مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل با استفاده از بازاریابی دیجیتال می‌تواند تبدیل شوند.

بازاریابی دیجیتال کمک به رشد کسب و کار!

در نهایت بازاریابی دیجیتال به نوعی از بازاریابی گفته می‌شود که از طریق آن برند و کسب و کار خود را می‌توانید گسترش دهید. اگر اصول بازاریابی را با دقت انجام دهید، به طور یقین در این راه به نتیجه مناسب و قابل توجهی دست پیدا خواهید کرد. بازاریابی در رشد کسب و کار، برندسازی و افزایش مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است که در مقاله به 7 مورد آن اشاره نمودیم.

زنگ خبر/ به‌روزترین اخبار مربوطه
  • خبر روز دیجیتال مارکتینگ

    برترین شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران:

    آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا (azimmedia)
    راتین (Ratin)
    ایران وب لایف (Iran Web Life)
    آژانس بومرنگ (boomrang)
    نوین مارکتینگ (Novin Marketing)
    آژانس دیجیتال مارکتینگ جورچین (joorchin)
    آژانس دیجیتال مارکتینگ فرین (farin)